کد خبر : 208179
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 جولای 2023 - 2:32

مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی استان زنجان 456 هکتار است

مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی استان زنجان 456 هکتار است

به گزارش ایلنا از زنجان، اصغر اسماعیلی، امروز از وجود11 سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای زنجان، ابهر و قیدار خبر داد و گفت: مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی استان 456 هکتار است که بیش از 53 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می‌شود. مدیرکل راه و شهرسازی استان، ادامه داد: محله‌های اسلام آباد، نجف

مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی استان زنجان 456 هکتار است

به گزارش ایلنا از زنجان، اصغر اسماعیلی، امروز از وجود11 سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای زنجان، ابهر و قیدار خبر داد و گفت: مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی استان 456 هکتار است که بیش از 53 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، ادامه داد: محله‌های اسلام آباد، نجف آباد، سایان، خاندره، شهدا، فاطمیه، گوجیک آباد و کوی فلسطین، سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهر زنجان است و محله حسین آباد و شریف آباد در ابهر و کوی شریعتی در قیدار نیز جزو سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

وی، گفت: جمعیت ساکن در محلات غیررسمی شهر زنجان ۱۲.۲۴ درصد جمعیت کل شهر را شامل می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: مطالعات وضعیت سرانه‌های خدمات موجود در سکونتگاه‌های شهر زنجان به تفکیک کاربری‌ها مورد بررسی قرار گرفته و کمبود سرانه کاربری‌های عمومی در محلات هدف احصا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بازآفرینی، طرح بازآفرینی کوی فلسطین، ساماندهی کوی فاطمیه، طرح توسعه مجموعه اقامتی، خدماتی و گردشگری حاج داداش و تعریف پروژه‌های محرک توسعه برای کوی وحدت از اقدامات و برنامه‌های ستاد بازآفرینی برای شهر زنجان است، افزود: ستاد بازآفرینی شهری در استان تشکیل شده و اهدافی همچون احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را در دستور کار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، سهم  استان زنجان برای تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی را ۹ هزار و ۲۱ واحد اعلام کرد و گفت: در این خصوص برنامه ریزی لازم انجام گرفته است.

اسماعیلی، تصریح کرد: ارتقای حقوق شهروندی، کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری، اعمال حکمرانی محلی، تحقق مدیریت یکپارچه، هم‌افزایی اقدامات و ایجاد وحدت رویه و مشارکت عوامل مرتبط در سطح استانی، منطقه‌ای و محلی در فرآیند پایدار محدوده‌ها و محله‌ها و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و پتانسیل‌های مردمی برای بهسازی و توانمندسازی از  اهداف ستاد بازآفرینی است.

وی گفت: شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار در استان با مساحت ۶۷۱.۵۷ هکتار دارای بافت‌های فرسوده هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان ،به وضعیت معابر در محلات بافت فرسوده در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: شهر زنجان معبر خاکی در محلات بافت فرسوده ندارد.

اسماعیلی گفت: خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص تامین بخشی از قیر آسفالت ریزی معابر محلات بافت فرسوده همکاری لازم با شهرداری که متولی اصلی در این زمینه است را داشته  و با جدیت و به صورت جهادی پای کار است.انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نحوه درج رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح