کد خبر : 208218
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اکتبر 2023 - 20:10

به گزارش وال استریت ژورنال، دفاتر فرانسوی انویدیا در تحقیقات رقابتی رایانش ابری یورش بردند

به گزارش وال استریت ژورنال، دفاتر فرانسوی انویدیا در تحقیقات رقابتی رایانش ابری یورش بردند

به گزارش الگوریتم نیوز و به نقل از رویترز 28 سپتامبر (رویترز) – وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد که مقامات رقابت فرانسه این هفته به دفاتر محلی انویدیا (NVDA.O) به دلیل مشکوک بودن این سازنده تراشه در اقدامات ضدرقابتی یورش بردند. مقام رقابت فرانسه که حمله سحرگاهی روز چهارشنبه را فاش کرد، به

به گزارش الگوریتم نیوز و به نقل از رویترز 28 سپتامبر (رویترز) – وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد که مقامات رقابت فرانسه این هفته به دفاتر محلی انویدیا (NVDA.O) به دلیل مشکوک بودن این سازنده تراشه در اقدامات ضدرقابتی یورش بردند.

مقام رقابت فرانسه که حمله سحرگاهی روز چهارشنبه را فاش کرد، به جز اینکه در بخش «کارت‌های گرافیکی» است، نگفت که چه اقداماتی را بررسی می‌کند یا کدام شرکت را هدف قرار داده است.

مقام رقابت فرانسه گفت که عملیات این هفته به دنبال تحقیق گسترده‌تری در بخش رایانش ابری است. تحقیقات گسترده‌تر حول این نگرانی است که شرکت‌های رایانش ابری می‌توانند از دسترسی خود به قدرت محاسباتی برای حذف رقبای کوچک‌تر استفاده کنند.

گزارش WSJ به نقل از افراد آشنا با این حمله افزود، عملیات این هفته انویدیا را هدف قرار داده بود، که بزرگترین سازنده تراشه های جهان است که هم برای هوش مصنوعی و هم برای گرافیک کامپیوتری استفاده می شود. تراشه هایی که در اصل برای گرافیک کامپیوتری ساخته شده اند، برای محاسبات مرتبط با هوش مصنوعی مناسب هستند.

انویدیا از اظهار نظر خودداری کرد، در حالی که مرجع رقابت فرانسه بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تقاضا برای تراشه های انویدیا پس از انتشار اپلیکیشن مولد هوش مصنوعی ChatGPT در اواخر سال گذشته افزایش یافت. انویدیا از طریق ترکیبی از تراشه‌ها و سایر سخت‌افزارها و نرم‌افزار قدرتمندی که آن‌ها را اجرا می‌کند، به سهم بازار حدود ۸۰ درصد دست یافته است.

مقامات فرانسوی در ماه‌های اخیر رویکردی تهاجمی علیه فناوری بزرگ در پیش گرفته‌اند. در ماه سپتامبر، فرانسه فروش آیفون 12 اپل (AAPL.O) را به حالت تعلیق درآورد و تهدید به فراخوانی کرد، زیرا اعلام کرد میزان تشعشعات این گوشی بیش از حد مجاز است. این اقدام اپل را بر آن داشت تا یک به روز رسانی نرم افزاری را برای بازار فرانسه منتشر کند.

سهام انویدیا در اواخر بعد از ظهر پنجشنبه با 1.4 درصد افزایش به 430.65 دلار رسید.

گزارش توسط Samrhitha Arunasalam در بنگالورو و Max A. Cherney در سانفرانسیسکو ویرایش توسط شوتا آگاروال و متیو لوئیس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نحوه درج رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح